Jakke i retrostil






Denne jakken er strikket etter oppskrift i boka "Strikk i en fei". Den har vært ferdig et par uker, men har manglet knapper. En tur til butikken Du Store Alpakka løste det problemet, og håndlagde knapper i tre ble innkjøpt.




Jeg strikket denne i Cascade220 Heather farge smoke på pinne 4 og 4,5. Fargen liker jeg bare bedre og bedre, den forandrer seg etter hva jeg har på meg og passer til "alt". Garnet var godt å strikke med og jeg ble fornøyd med resultatet. Den er imidlertid litt tettsittende i vrangborden, så knappelinningen spriker litt. Kommer nok til å sy på et par trykknapper mellom knappene her.





Til slutt et bilde av hagen i høstsola. Fortsatt fin blomstring heldigvis.




Kommentarer

wigdis sa…
Nydelig jakke. Den ser skikkelig god og myk ut med flott passform. Er enig i at det ofte er lurt å sette i trykknapper selv om det er pyton å sy de i. Syntes ikke jakke di sprikte så veldig men det forandrer seg kanskje når du er i bevegelse.
Ha en fin kveld.
Takk for det! Jeg passet på å trekke knappestolpene godt sammen før fotografering, derfor synes det ikke så godt.
Gratulerer med ny, fin blogg!
Liker denne jakka! Har boka, så kanskje det blir retro-jakke på meg også - fint med tips om knapper etc!