Ribbestrikket vest fra Feminin strikk





Nå har jeg også strikket vest! Jeg har sett så mange fine vester på Hobbyboden og i forskjellige blogger rundt omkring. Jeg har strikket en vest som står i boka Feminin strikk. Fargen er klarere og mer gressgrønn enn det som kommer fram på bildet her. Det er ikke så lett å ta bilder utendørs lenger, når skyggene blir så lange.

Strikkingen gikk ganske greit. Det var litt langdrygt med all ribbestrikkingen. Jeg valgte å strikke på rundpinne for så å dele ved ermåpningene, istedet for å strikke i to deler som i oppskriften.

På et eller annet vis har jeg greid å få hullmønsterborden litt for langt til den ene siden, sånn at det ikke er helt symmetrisk. Det oppdaget jeg først etter at jeg var ferdig med å strikke, så det får bare være sånn, det synes ikke så godt.










    






Passformen og størrelsen er bra og dette blir nok en ny favoritt.


Garn: Mirasol fra Du Store Alpakka
Forbruk: 160-170 gram (Litt over tre nøster)
Rundpinne nr 4




Kommentarer

Hønehuset sa…
Mirasol er et vanvittig flott garn! Og i strikket tilstand var jo denne vesten kjempelekker!
Fjellrosa sa…
Kjempeflott vest!!!! Jeg har laget baby verson av denne, engang i tiden, liker grønnfargen og veldig godt!!!
Titom sa…
Lekker, og du kledde den godt!
Gurimalla! sa…
Kjempefin vest! Og den satt som et skudd.
Petronella sa…
Vesten din ble kjempefin. Lekkert garn, som jeg også strikker mye av. Vottene dine ble også flotte :-)