Ferdig Folklore-jakke med bling-knapper!

Ta-damm!! Tro det eller ei, men da er jeg faktisk ferdig med Folklore-jakken!! :)


IMG_0644_edited-1 
Her sitter jeg og svetter og myser i sola, men alt i alt ganske så fornøyd med hvordan jakka ble til slutt.

IMG_0656
De flinke damene på Knappehuset (eller kanskje det egentlig heter Perlehuset) hjalp meg å finne knapper jeg aldri ville tenkt på selv. De er litt bling, men jeg synes de passer veldig godt til jakken og tilfører det lille ekstra.

IMG_0638_edited-1 
Litt fakta til slutt, jeg har sikkert sagt det meste før om denne jakken, men likevel:

Garn: Holst garn supersoft 100 % ull og Noro Kureyon Sock
Garnforbruk: Forbløffende lite! Knappe 150 gram av Holst garnet og i underkant av 50 gram av Noro.
Pinnenr 3,5
Tidsforbruk: Faktisk ikke mer enn tre uker, jeg hadde på følelsen at jeg hadde holdt på med den i flere månder!
Verdt strevet og sutringen: Ja absolutt, jeg er kjempefornøyd!
Prosjektside på Ravelry

Ønsker alle som er innom en strålende pinsehelg!

Kommentarer

Birkus sa…
Gratulerer med ferdig jakke. Den ble bare kjempe fin!
Sylke sa…
Jakka di ble kjempefin, du har jammen vært iherdig! Den ser ut til å passe også :) Fine duse farger, og knappene har jo en farge som står godt til resten!

Ønsker deg en god pinsehelg! Klem fra Sylke
Virkelig lekker jakke! All grunn til å være fornøyd med denne. Morsomt å følge deg fram til mål. Riktig god helg!
Rigmor sa…
Nydelig jakke. Sitter som støpt på deg .
Den ble så utrolig flott..., skjønner godt at du er fornøyd med hvordan den ble seende ut. Jammen gikk det kjapt unna også.

God pinse... :O)
Kort og Søm sa…
Ble kjempe fin!! :O)
God helg!!
Siena sa…
Et flott stykke arbeid, bra du ble fornøyd til slutt! Har veldig lyst på en sånn selv, men har ikke helt mot til å gå i gang med en jakke i så tynt garn akkurat nå...
Denne ble lett og lekker!
Føler liksom at jeg kjenner denne jakka godt nå - og det er interessant og lærerikt når du blogger om utfordringene underveis, veldig bra! Kjekt å kunne lære av andres erfaringer, for eks det om knappestolpen, og forhåpentligvis huske det neste gang man støter på noe lignende selv... :-P
Det du skriver om "belegningskant",kalles "belegg" i eldre, norske strikkeoppskrifter, har jeg sett.
Ha en fin pinsehelg!
Så flott jakka ble! Likte veldig godt fargene. Fikk veldig lyst til å strikke meg en sånn jeg også, men det er mye en har lyst til :)
Lokki sa…
Nei makan så lekker!
STÅLENDE Vibeke, NYDELIG!!
Knappene er prikken over i´en, FLOTTESEN!!
Ha en strålende flott Pinse Vibeke!
Klem fra Lokki
Knappene gjorde susen ja!! Og tre uker - det er ingenting det! Her snakker vi om år.. minst tre.. ¨
Ønsker deg ei fin pinsehelg!
klem
skb sa…
Knappane var heilt riktige til jakka di. Gratulerer med vel utført arbeid :-)
Merete sa…
Den er velnok blevet fin, din Folklore. Tillykke med den!
Birgitta sa…
Hej! Vilken fin jacka du stickat. Så fin i färgerna.
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram Birgitta
Sylvia sa…
Den sitter jo som støpt på deg, og du kler den kjempegodt.
Knappene kan være prikken over ièn på et strikket plagg, og jeg ber alltid kundene mine vente med å kjøpe knappene til feks jakka de skal strikke. -det vet du ikke før du er ferdig, sier jeg - hvilke knapper som passer best. De forstår det ikke før senere.
Ser du har fått skryt fra "Garnkisten" også. det var jo hyggelig.
Ps: her regner det nå :(
Hilde C. sa…
Gratulerer med ferdig jakke - den ser lekker ut :-)