Slankekur eller Tempest-jakke til datteren?


IMG_1824_edited-1
Da er Tempest-jakken ferdig med pent isydde knapper og det hele. Fargene på stripene og selve jakken liker jeg kjempegodt, det er helt i min smak alt sammen. Kjedelig er det derfor at den slett ikke passer til meg, men er blitt altfor smal og trang. Slankekuren som kreves er nok altfor tøff til at jeg skal kaste meg på den, særlig med tanke på at all trening utgår.

IMG_1820_edited-1-1  
Så kjære datter hvis du skulle titte innom bloggen min via Iphonen mens du er på hytteferie: Denne herligheten blir din når du kommer hjem igjen! Den er superfin så du har værsågod å bruke den når nettene blir lange og kalde!

Jeg derimot skal lære meg litt matematikk og begynne å regne ut strikkefasthet i forhold til kroppsstørrelsen min og regne om til maskeantall per centimeter. Forhåpentligvis får jeg litt mer kontroll og klarer å lage litt mer tilnærmet den størrelsen jeg skal ha.

Fakta om jakken:
Inspirasjon: Tempest
Mønster: Strikket på gefühlen ovenfra og ned ved hjelp av mønster fra Koftans kofta
Garn: Wollmeise 100% i fargene Arlene (den brune) og Der letzte Versuch (lilla)
Pinnestr: 3,5
Knapper: fra Perlehuset (Knappehuset) i Oslo

Jakken ble strikket fram og tilbake  og  knappestolpene ble strikket samtidig med resten. For å stramme de opp litt heklet jeg en rad fastmasker i kanten av knappestolpen på innsiden og på utsiden av knapphullene.

IMG_1811_edited-1

Klematisen blomster overdådig ute nå, og det ser ut som ignorering er en ypperlig måte å stelle staudene på . Til tross for fravær av både vanning og gjødsling har det sjelden vært så fin blomstring i hagen som i år. Jeg nyter denne ufortjente overfloden som best jeg kan i skyggen under pasasollen.

Ha en fin uke! :)

Kommentarer

Jakka ble kjempefin! Datteren din hadde flaks der. Ønsker deg en fin søndag!
Miriam sa…
Så fin jakken din ble! Synd at den ble for liten til deg, men håper datteren vil bruke den.
Det var en imponerende klematis! De er så flotte.
Maria sa…
Nydelig jakke du har strikket. Kjedelig at slankekuren blir for tøff for deg da. Håper dattera liker herligheten iallefall da.
Lykke til med matte regninga.
Sylke sa…
Jakken ble kjempefin, din datter er heldig :) Nydelige farger! Forresten: Hvis hun ikke liker den, passer den kanskje til meg... ;) ;)

Ha en fin kveld! Klem fra Sylke
Så flott jakke! Heldig datter du har, håper hun er fornøyd.
trinemamma sa…
Kjempelekker jakke i nydelige farger .-) Det er en veldig heldig datter du har.
sipusa sa…
ooooo, skulle gjerne vært datra di der altså! Nydelig jakke, synd den ikke passet!
Moan sa…
Heldige dattera!
Nydelig, ble den!
Så heldig datteren din er!! Den ble nå helt nydelig!!
Du gjør det så fint i innleggene dine med fargene - jeg er en liten fargenerd - som dine innlegg faller i smak!!
Ønsker deg vidunderlige sommerdager!!
Varm klem fra Lokki
Quiltefia sa…
Hei!! Så ergelig!! Bra for datteren din da!! Men du har nok rett med hensyn til den matten!! FortsAtt god sommer !! Annek
torirot sa…
Fantastisk fin ble den!! synd det ikke er jeg som er datteren din :-)

God sommer!!
Hilde C. sa…
Synd at jakka ble for liten for deg, men dattera er veldig heldig da :-)
Sylvia sa…
Datteren din er heldig som har en mor som deg...i all forstand!!! jakka ble NYDELIG og det er synd den ikke ble din! MEN jeg kjenner meg igjen.....strikker ivei, og så passer den ikke!!!! Mine ting blir altfor STORE som regel, men da har jeg jo noe å vokse i, he he!

For en skjønn blomstring!!Klematisen min blomstrer gledelig hver sommer UTEN stell, den også. men i år, hva har skjedd? jeg venter fortsatt på blomstring......
KLEM og god bedring!
Anlen sa…
Det var jammen flaks for dattera di:) Nydeleg jakke! Og så matchar den til blomstrane;)
Kort og Søm sa…
Nydelige blomster, og en veldig fin jakke. Så synd den ikke passet, men en heldig datter da...*smiler*..

Ha en fin dag,
klem :O)